چهار سال پر افتخار
عظیم لمر عظیم لمر

چهارمین سالگرد تاسیس نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان فرا میرسد. رزمندگان دلیر و سر به کف نهضت چهار سال قبل پرچم مبارزهء دادخواهانه را در تداومی مبارزات ملی و دموکراتیک سده گذشته کشور، با اشتیاق و باور کامل  بار دیگر بخاطر زندگی بهتر، آبرومندانه ومطمین مردم، افغانستان آزاد و سر بلند در دشوار ترین شرایط همچنان بر شانه های توانای خویش حمل نموده و هرچه بیشتر در اهتزاز نگه داشتند.

با تاسیس نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان در تاریخ سیاسی کشور صفحه جدیدی گشوده شد و مبارزات مترقی و دموکراتیک وارد مرحله جدید از تکامل خود گردید.

نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان از میان شعله های آتش و انبار خاکستر قد برافراشت.نهضت فراگیر در سر زمینی ویران شده از بیداد جنگ و از درون مردمان  فقیر و تنگدست، بی نان و بی سر پناه در فضای ترس و وحشت، کشتار و غارت، سرکوب و تجاوز، آه و ناله تولد گردید.

نهضتی های تحول طلب بخاطر از بین بردن  اشکال متنوع ستم  اجتماعی و طبقاتی، به منظور تامین برادری و برابری،صلح وهمزیستی،رفاه و  نیکبختی، افغانستان واحد، سربلند و آزاد بار دیگر تجدید پیمان نمودند و صدای رسا و پر هیبت گذشتگان عدالت پسند و ترقیخواه را  که هنوز هم در فضای پاک میهن طنین دلنشین دارد رساتر سر دادند.

نهضت فراگیر با درک از اوضاع دشوار و جدید امروزجذبه آهنگ و راه ء پاک و عادلانهء دیروز را هرگز از یاد نبرده و آنرا همیشه گرامی میدارد.

برنامه نهضت فراگیر انعکاس وسیع از نیازها و مطالبات بر حق تمامی اقشار و لایه های ستمدیده و زحمتکش جامعه افغانی میباشد. برنامه نهضت رسیدن و کوتاه کردن راه به دموکراسی، ترقی وعدالت اجتماعی را بطور شفاف، علمی   وعملی نشان داده شده است. با گذشت چهار سال که عمر نهایت کوتاه برای یک سازمان سیاسی میباشد، آرمانهای ترقیخواهانه وتحول طلبانه  نهضت در دل درد مندان، مظلومان و روشندلان روز تا روز مینشیند و از اعتیبار شایسته بر خودار میگردد.

نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان  با اقدام بموقع و جسورانه  بخاطر حمایت و پشتیبانی از داعیه بر حق مردم، بخاطر آگاهی دادن و بسیج مردم و ارتقای نقش توده ها بخاطر تعیین سرنوشت توسط خود شان، تعمیق دموکراسی و حضور موثر در صحنه سیاسی افغانستان و به منظور افشاء اهداف غیر عادلانه، ضد ملی و ضد دموکراتیک نیروهای سنت گرا و جلو گیری از تصامیم ظالمانه آنها بر سر نوشت ملیونها هموطن گرسنه وپا برهنه رفیق داکتر حبیب منگل را به کرسی ریاست جهموری افغانستان نامزد نمود.با نامزدی رفیق منگل به کرسی ریاست جهموری نهضت ما در آستانه چهارمین سالگرد وارد مرحلهء حساس سیاسی افغانستان شده است. ما یقین داریم که با گرفتن حلقه اصول، هوشیاری، تعهد و کار صادقانه و به اتکا به نیروی مردم از این مرحله دشوار    پیروزمندانه به در آییم.

همه  از بالا تا پائین و از پائین به بالا وظیفه داریم به خاطرتحقق اهداف وآرمانهای دادخواهانه، تحول طلبانه وتجدد گرایانه بدون خود باوری های انفرادی تلاش نمائیم. دفاع از ارزشها،اصول ودیدگاههای مرامی ورعایت از موازین سازمانی، حمایت و پشتیبانی از نامزدی رفیق داکترحبیب منگل و سایر تصامیم و فیصله های رهبری داخل کشور در راس رفیق شیر محمد بزرگر جزء وظایف تاخیر ناپذیر ملی و ترقیخواهانه ما  میباشد.تعقیب راهءشریفانه و انسانی، آگاه نمودن هر چه بیشتر مردم از اهداف نهضت، بالا بردن سطح کیفیت کار سیاسی و سازمانی، خصلت آشتی ناپذیری با دشمنان مردم بهترین تجلیل از چهارمین سالگرد نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستا ن میباشد.


June 6th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات